Om bestyrelses arbejde
Bestyrelsen består af 5-11 medlemmer inkl. formand, næstformand og kasserer. Der er bestyrelsesmøder ca. hver anden måned, som holdes enten fysisk eller online. Vores Generalforsamling afholdes i marts efterfulgt af fællesspisning for gamle og nye bestyrelsesmedlemmer.
Alle som er med i bestyrelsen er frivillige og du kan på følgende side læse mere om bestyrelsesmedlemmerne og hvilke opgaver de varetager og hvilke udvalg de er med: Klubmodul.dk - Nem klubadministration (hermesgf.dk)
Formænd for de nedenstående udvalg er alle med I bestyrelsen og er med til at sikre udvikling og drift af foreningen. Hvis du er nysgerrig på at vide mere, har kommentarer, spørgsmål eller er interesseret i at deltage i bestyrelsesarbejdet, så er du altid velkommen til at skrive til bestyrelsen på bestyrelse@hermesgf.dk
Om udvalgs arbejde
Alle udvalgsrepræsentanter er frivillige. Administrationen sidder med i hvert udvalg og bistår de forskellige udvalg med koordinering og opfølgning. Udvalgene referer tilbage til bestyrelsen.
Nedenstående kan du læse mere om vores forskellige udvalg. Ønsker du at bidrage i vores frivillige udvalg, så skriv til bestyrelsen på bestyrelse@hermesgf.dk
Økonomi Udvalg (ØU)
Økonomiudvalget består af 3-4 medlemmer, hvor bestyrelsens kasserer/kasserersuppleant sidder som formand. Udvalget mødes efter behov, men ca. én gang i kvartalet, hvor der afholdes fælles økonomi udvalgsmøde med ca. 2 timers varighed. Du skal forvente at der mellem udvalgsmøderne er opgaver, som skal klares.
Arbejdsopgaver/ansvarsområder:
- løbende opfølgning på foreningens økonomi med administrationen
- Medlemsindberetning og tilskudsansøgning til kommune og forbund
- sparring med administration i forhold til bogføring og årsregnskab
- kontaktperson til revisor
- søge fonde, puljer og sponsorater efter behov inklusiv samle ønsker fra diverse udvalg
Økonomi udvalgsmedlemmer:
Se hvem der er med i udvalget her: KOMMER SNART
Om Redskabs- og lokale Udvalg (RU)
Udvalget består af 4-5 medlemmer med formand som er bestyrelsesrepræsentant. Udvalget mødes efter behov, men ca. én gang i kvartalet, hvor der afholdes fællesmøde med ca. 2 timers varighed. Du skal forvente at der mellem udvalgsmøderne er opgaver, som skal klares.
Arbejdsopgaver/ansvarsområder:
- indsamle ønsker og behov for redskaber, vedligehold, renovering eller lign. fra trænere, frivillige og eventuelt medlemmer
- Prioritering af ønsker og behov
- indstilling til økonomiudvalget i forhold til indkomne ønsker og bistå med eventuelt fondsansøgninger
- Varetage dialog med Flintholm Svømmehal omkring udbedringer, rengøring og andet drift relevant i forhold til hallen
- Opfølgning og genforhandling af aftale med redskabsleverandør (eurogym)
- Sikre indkøb af magnesia og 1. hjælpskasse såsom frostposer, sportstape og plaster mv.
- planlægning af oprydningsdage og løbende oprydning
Redskabs- og lokale udvalgsmedlemmer:
Se hvem der er med i udvalget her: KOMMER SNART
Om Arrangement og frivillig Udvalg (AU)
Udvalget består af 4-5 medlemmer med formand som er bestyrelsesrepræsentant. Udvalget mødes efter behov, men ca. én gang i kvartalet, hvor der afholdes fællesmøde med ca. 2 timers varighed. Du skal forvente at der mellem udvalgsmøderne er opgaver, som skal klares.
Arbejdsopgaver/ansvarsområder:
- lave årshjul og planlægge datoer for arrangementer, konkurrencer, events, sociale aktiviteter sammen med administration
- finde frivillige til arrangementer, events og kurser
- kontaktperson til administrationen i forhold til planlægning og rekruttering af frivillige
- Planlægge og bistå afvikling af sociale aktiviteter for trænere og frivillige.
Redskabs- og lokale udvalgsmedlemmer:
Se hvem der er med i udvalget her: KOMMER SNART
Om Kommunikations Udvalg (KU)
Kommunikationsudvalget består af ca. 5 medlemmer, med en formand som er bestyrelsesrepræsentant. Udvalget mødes efter behov, men ca. én gang i kvartalet, hvor der afholdes fællesmøde med ca. 2 timers varighed. Du skal forvente at der mellem udvalgsmøderne er opgaver, som skal klares.
Arbejdsopgaver/ansvarsområder:
- foto og filmproduktion til arkiv
- formidling af aktiviteter på hjemmeside, Facebook og instagram, herunder
- Kurser
- Bestyrelsesmøder
- sociale aktiviteter og events
- konkurrencer
- PR af diverse hold
- opdatering af hjemmeside
Kommunikations udvalgsmedlemmer:
Se hvem der er med i udvalget her: KOMMER SNART