KIG – Elite
KIG Elite (454) | 454
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.
Info

Kvindelig idrætsgymnastik (KIG) er en udfordrende sport, der giver alsidig træning for kroppen. Styrke, kondition og smidighed – men også balance, reaktionsevne og koordination er essentielt, når man bevæger sig henover redskaberne. Det gælder både når man springer over hesten, svinger i barrerne, skal lande på den blot 10 cm brede bom, og når man danser og springer på gulvet.

Holdene i vores eliteafdeling træner med fokus på konkurrence og talentudvikling. De yngste konkurrerer i det danske trinsystem både regionalt og nationalt, og de på de ældre hold konkurrerer frie øvelser til danske konkurrencer i 1. og 2. division (DMC) samt til internationale invitationskonkurrencer. Elitegymnaster i Hermes deltager desuden i samlinger og nationale tests med henblik på udtagelse til det danske landshold i kvindelig idrætsgymnastik.

NB! Alle holdene i eliteafdelingen for kvindelig idrætsgymnastik (45X) er udtagede hold. Der er niveaukrav for at blive optaget på holdene, og tilmelding kræver derfor godkendelse fra holdets trænere. Har du erfaringer med gymnastik og vil til prøvetræning, kontakt os da på trial@hermesgf.dk

KIG ELITE- UDTAGET HOLD

Gymnasterne deltager i regionale og nationale konkurrencer i Dansk modificeret code of point.

Gymnaster, der er interesseret i disse gymnastik hold skal have en træners godkendelse for at blive placeret på dette niveau. Skriv til trial@hermes.dk hvis du tidligere har lavet idrætsgymnastik og gerne vil til prøvetræning

Startdato
04.09.2023
Slutdato